Potovalna fotografija z Evo zu Beck in dvema vrhunskima SIGMINA objektivoma

Travel fotografija Robert Pljuščec in Eva zu Beck

Potovalna fotografija z Evo zu Beck in dvema vrhunskima SIGMINA objektivoma

Pred mesecem dni sem prejel sporočilo od Eve zu Beck, ki sem jo spoznal lani, ko sem delal za Wild Sea Expedition na Socotri. Eva je ena bolj znanih potovalnih vlogerk na kanalu YouTube z več kot milijon sledilci, sodelovala pa je pri vrsti potopisnih dokumentarcev in pomembnih projektov. Po treh mesecih in pol Socotre, kjer sva bila prisiljena ostati zaradi zaprtja države, sva se poslovila z upanjem, da bova še kdaj sodelovala pri katerem od novih projektov.

Robert Pljuščec in Eva zu Beck

Potovalna fotografija: od Istre do Zavižana v starem Land Roverju

Eva zu BeckSporočilo, ki sem ga prejel, je vključevalo predlog za snemanje kratkega prispevka o olivnem olju v Istri ter planinarjenje po Zavižanu, kjer naj bi snemala za znano znamko nahrbtnikov. Priložnost me je navdušila, vendar sem hkrati ugotovil, da bom potreboval tudi vrhunske objektive, če bom želel svoje delo opraviti kar najboljše. Pri tem mi je pomagal lokalni distributer za izdelke SIGMA, ki mi je posodil par vrhunskih objektivov, s katerima je bila potovalna fotografija pravi užitek.

Globalni zastoj v dostavi sem doživel tudi na lastni koži, zato sem moral uporabiti en objektiv za DSLR, Canon 5DMkIII, drugega pa za Sonyjevo brezzrcalno telo. Za DSLR sem uporabil zmogljiv 24-70mm F2.8 DG HSM Art. Za Sonyja sem izbral objektiv sladokuscev: SIGMA 35mm F1.2 DG DN Art, ki mi je res vzel sapo. A naj se vrnem k svoji nalogi!

Eva je avanturistka. Večji del svoje kariere je preživela na letalih med potovanji na manj priljubljene lokacije, kot je denimo Afganistan. Ni iskala varnih pristanišč, temveč dobre zgodbe. Pred kratkim pa je vendarle upočasnila svoj ritem in veliko denarja investirala v preureditev starega Land Rover Defenderja, s katerim namerava prepotovati svet!

Odpravila se je s Poljske in me pobrala v Zagrebu. Od tam sva se skupaj odpravila proti Istri, natančneje po poti olivnega olja v Grožnjanu, kjer sva posnela oddajo za DW Travel, ki si jo lahko ogledate v nadaljevanju.

Kar največja učinkovitost z zaslonko F1.2

Travel fotografija in SIGMA 35mm F1.2 DG DN ArtZa potrebe snemanja oddaje sem večinoma uporabljal ročni stabilizator slike (gimbal), le v manjšem delu pa objektiv SIGMA 35mm F1.2 DG DN Art. Ker je precej velik, se mi je zdelo kalibriranje z mikrofonom in njim komplicirano. No, pri snemanju iz roke in fotografiji pa je ta objektiv resnično zasijal! Serijo potovalnih fotografij priprave Evinega Land Roverja za spanje sem lahko zaradi mračenja posnel samo zahvaljujoč nepogrešljivemu Sonyjevemu samodejnemu ostrenju in izjemno hitremu Sigminemu motorju za ostrenje. Priznati moram, da sem bil pri prevzemu objektiva precej zmeden zaradi njegove velikosti in teže. A zaslonka F1.2 ima svojo ceno, ki jo dojamete šele, ko se znajdete v takšni situaciji! Drugi objektivi ne bi mogli omogočiti primerljivih rezultatov.

Čeprav ne spadam med tiste, ki morajo kupiti vsak nov aparat, ki pride na trg, znam ceniti kos opreme, s katerim se lahko kot fotograf bolje izrazim. S starim objektivom s širino 35 mm ne bi bilo mogoče posneti tako ostrih fotografij, izostrenih na oko, pri tako malo svetlobe. Če bi bila ena od petdesetih kakovostna, bi že rekli: »To smo čakali, odprimo steklenico dobrega vina.« A tudi takrat bi nas nekaj zmotilo, ker je bila recimo tista prej boljša, vendar ni izostrena kot ta.

Tukaj se to ne zgodi. Imeti toliko fotografij na voljo je zagotovo privilegij fotografov, ki so investirali v najnovejša brezzrcalna telesa ne glede na to, ali gre za tista znamke Canon ali Sony. Za nas fotografe in videografe je to eno najboljših obdobij zgodovine. To, zaradi česar sem izredno srečen, je dejstvo, da znamka objektivov, kot je SIGMA, ni dosegla samo kakovosti najmočnejših serij Canona, Nikona ali Sonyja, temveč jih je na določenih goriščnih razdaljah tudi presegla. Pri tem se ponaša še s tistim posebnim videzom, ki ga fotografi prepoznajo in cenijo.

Hrvaška kot država fotografskih možnosti

Potovalna fotografija in SIGMA 24-70mm F2.8 DG HSM ArtSkoraj bi pozabil še na drugi SIGMIN objektiv! Na Canonu je bil nameščen SIGMA 24-70mm F2.8 DG HSM Art, ki sem ga uporabljal za snemanje prej omenjene znamke nahrbtnikov. Ta standardni zoom je bil deležen že dovolj pohval, tako da mi njegovih lastnosti ni treba posebej izpostavljati. Hitro in izjemno natančno ostrenje spremlja čudovit bokeh, pri čemer je ostrina neverjetna. S svojo kakovostjo se uvršča v sam vrh tega razreda objektivov, le da za veliko manj denarja. Zame je to dovolj razlogov, da izberem prav ta SIGMIN objektiv. Številni ocenjevalci so že povedali, jaz pa bom še ponovil, da se mi s tega stališča nakup Sonyjevoga G Masterja za drastično večji znesek ne zdi posebej preudarna naložba.

Potovalna fotografija in SIGMA 35mm F1.2 DG DN ArtPo Istri naju je pot odpeljala na Zavižan. Tam je bilo poleg planinarjenja na urniku tudi snemanje osebnega videa in potovalnih fotografij za Evo in fotografij za znamko nahrbtnikov. Pri hkratni uporabi dveh povsem različnih teles je bilo zanimivo opazovati razlike v stari in novi tehnologiji, DSLR- in brezzrcalnih telesih in objektivih.

Delo sva zaključila zadnji dan, tik preden me je avtobus odpeljal iz Zadra nazaj v Zagreb. Na Google Zemljevidih sem hitro našel lokacijo, ki je bila videti dovolj divja in prazna, da bi lahko ujel dobro svetlobo in ustvaril nedefinirano lokacijo za snemanje. V takšnih situacijah človek našo državo res obožuje, saj je polna raznolike pokrajine in vegetacije, ki ponuja bogato paleto možnosti za dobre fotografije.

Medtem ko to pišem, je že vse posneto, fotografije pa poslane. Tako Eva kot stranke so več kot zadovoljni, sam pa se ob koncu zahvaljujem SIGMINEMU distributerju za hiter odziv in priložnost, ki mi je omogočila preizkušanje teh dveh vrhunskih leč.

 

Avtor: Robert Pljuščec

*Stališča in komentarji, navedeni v tem zapisu, so avtorjevi in ne odražajo nujno stališča družbe SIGMA ali Solus d.o.o., pooblaščenega distributerja.

Potovalna fotografija: Eva zu Beck in Robert Pljuščec

Share this post