Objektiv, zaradi katerega sem boljši fotograf: SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art
V svoji fotografski karieri sem se srečal s številnimi izzivi. Iskal sem svoj žanr, opremo, ki mi bo pisana na kožo, da o svojih borbah pri obdelavi fotografij niti ne govorim. Na tej poti samouresničevanja sem na koncu ugotovil, kaj želim početi in kako najti opremo, s katero želim delati. A vendarle ni vse ostalo takšno, kot sem si začrtal. Tehnologija se ves čas razvija, trendi se spreminjajo in zavedati se moramo, da nič ne ostane enako. In da bi bili uspešni, se moramo tudi sami ves čas spreminjati in prilagajati.
»Vsa tehnika sveta ne more nadomestiti nesposobnosti opažanja«
Ta citat Elliotta Erwitta mi je vsekakor blizu. Svojo fotografsko pot sem začel s Canonom. In medtem ko sem opazoval številne kolege, ki so spreminjali sisteme in potem delali enako kot prej, mi za to ni bilo preveč mar … Najnovejšega izdelka nisem kupil, dokler ni na trg vstopilo res nekaj revolucionarnega. In šele ko je, se mi je zdelo, da je čas za naložbo v nov kos opreme. Menim, da sem precej praktična oseba, zato novo opremo kupim samo takrat, ko mi resnično omogoči spreminjanje dela, ga olajša in izboljša.
Preizkusil sem zelo veliko objektivov, ker sem vedel, da prava goriščna razdalja pomeni, da bom pogosteje našel pravi kader in rešitev, kako ga doseči. Tako kot večina reporterjev in tistih, ki se ukvarjajo z dokumentarno fotografijo, je bil dolgo moj osnovni objektiv 24-70mm. Sčasoma sem opazil, da velikokrat fotografiram v razponu od 24 do 35 mm. To je vključevalo celo portrete, ker sem bil velik oboževalec vključevanja ljudi v njihovo okolje. Ljudem se rad zelo približam, saj želim ustvariti ta tesen odnos, ki je pozneje na fotografijah še kako viden.
SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art: zakaj sem zaradi njega boljši fotograf
Kocka je padla: odločil sem se investirati v precej velik in težek objektiv, ki ga proizvaja SIGMA, in to s svojo najljubšo goriščno razdaljo. Zaslonka F2 me je zelo privlačila, ne glede na to, da so številni fotografi govorili, da razlika med F2.8 in F2 spet ni tako velika. Danes, po nekaj letih uporabe tega objektiva, lahko rečem, da sem prav zaradi tega kosa opreme danes boljši fotograf. Do nakupa te Sigme tega nisem mogel reči za noben drug objektiv. Bokeh, ki ga ima ta objektiv na goriščni razdalji 24 mm, je čudovit, enako pa velja tudi za barve – ostrina se lahko kosa s katerim koli prime objektivom. Pri prehodu s 24-70mm na tega se mi je zdelo, da so moje fotografije preveč ostre, vendar sem se na ta luksuz hitro navadil.
O zaščiti pred dežjem, prahom in drugimi vremenskimi pogoji pri objektivih SIGMA sem slišal veliko pohval. Navedeno sem testiral, ko sem s sabo na majhen otok Socotra v Indijskem oceanu, ki spada pod Jemen, vzel SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art. Tam sem v soli in pesku, ki je vstopil tudi v najmanjše pore vsega, kar si lahko predstavljate, posnel eno svojih najljubših serij fotografij. Po tem potovanju je SIGMA 24-35mm z menoj prepotovala skoraj cel Afriški rog in si več kot zaslužila, da lahko danes o njej govorim samo v presežkih.
Pravi objektiv v razponu od 24 do 35 mm
Ne glede na to, kakšni so bili pogoji, se je objektiv vedno dobro obnesel. Edini, ki se kdaj ni, sem bil jaz. Pogosto sem preveč oboževal ta njegov plitek bokeh in poskušal izvesti neizvedljivo. Fotografi za potovanja zaradi velikega razpona pogosto priporočajo 24-105mm. Menim, da je pri profesionalcih najpomembneje, da uporabiš opremo, ki zadovolji tvoje potrebe in s katero se najlažje izraziš. Če spadate v kategorijo tistih, ki radi fotografirajo v razponu od 24 do 35 mm, je ta objektiv pravi za vas.
Primeren za astrofotografijo in tudi portrete
Ko se soočite s slabšim virom svetlobe, posebej na potovanjih, kjer želite posneti nočno življenje, mestno ali podeželsko vzdušje, bo ta objektiv svojo nalogo opravil vrhunsko. Če pa boste kdaj skočili tudi v svet astrofotografije, kot se rado zgodi meni, in se boste znašli na lokaciji z minimalno svetlobno onesnaženostjo, boste tudi v tem primeru preprosto navdušeni.
Druga velika prednost tega objektiva je možnost snemanja portretov, kjer lahko s širino prikažete ambient, v katerem vaši subjekti preživljajo svoj čas. Svetla odprtina zaslonke F2 jih izolira ravno toliko, da dobite tisti poseben rezultat, ki ga ne boste opazili na veliko fotografijah.
Celo zdaj, ko trg vse bolj sprejema brezzrcalnost, SIGMA 24-35mm F2 DG HSM Art z adapterjem odlično opravi vse fotografske naloge. Sam sem ga uporabljal na Sony A7S lll z adapterjem SIGMA, s katerim je mogoče objektive za Canon uporabljati na Sony E-mountu. Samodejno ostrenje objektiva je bilo zelo hitro. Edina težava je bila glasnost pri videoposnetkih, ko sem snemal zvok. Čeprav ga za video ne bi priporočil, pa ga za fotografijo nedvomno bi, še posebej ker dvomim, da ga bo SIGMA razvila za brezzrcalne fotoaparate. S prihodom novih tehnologij bi lahko ta tiha voda med objektivi enostavno postala samo še del spomina.
Avtor: Robert Pljuščec
*Mnenja in komentarji, navedeni v teh retrospektivah, so avtorjevi in ne odražajo nujno mnenja družbe SIGMA ali Solus d.o.o., pooblaščenega distributerja.